Uitleg en mijn voorbereidingen.

Hoii iedereen!

Mijn eerste verhaal op mn blog.

Cool

Mijn reis komt nu steeds dichterbij. Nog maar 40 dagen , en dan vertrek ik om 19.10 uur vanaf schiphol naar mijn eerste bestemming Zimbabwe en 2 weken daarna reis ik door naar Zambia voor 3 weken lang.

Natuurlijk vragen jullie je af wat ik precies in Zimbabwe en Zambia ga doen.

Nou hier eerst maar eens wat uitleg over het wildlife project on Zimbabwe :Het Wildlife Rescue & Research Center (Chipangali) in Zimbabwe is een opvang- en revalidatiecentrum dat op 25 kilometer buiten Bulawayo ligt. Het project is opgericht in 1973 en is een thuishaven voor wilde dieren die geen overlevingskans meer hebben in de natuur. Daarnaast houdt Chipangali zich bezig met educatie over en onderzoek naar wilde dieren. Het project staat inmiddels bekend als een van de grootste en meest succesvolle opvang- en revalidatiecentra van Afrika. Als je nog meer wil weten moet je even op dit linkje klikken :http://www.travelactive.nl/wildlife-and-travel/zimbabwe/wildlife-rescue-and-research-center%20.html

Dan nu Zambia:Lubasi Homesis een kindertehuis dat gevestigd is in de Lindagemeenschap, vier kilometer van het stadscentrum. Zo’n vijftig wees- en straatkinderen tussen de 2 en 21 jaar oud hebben hier hun thuis. Lubasi geeft ze onderdak, kleding en maaltijden. Er is een kleine computerkamer en bibliotheek voor de kinderen. Het tehuis wordt gerund door een aantal fulltime medewerkers en vrijwilligers die regelmatig langskomen. Het tehuis heeft enkele vaste medewerkers en daarom is het niet altijd heel druk. Dat betekent dat jij in staat bent om bij te springen waar nodig is en je daarnaast genoeg tijd hebt om de omgeving te verkennen! Als je hier wat meer informatie over wil moet je dus ook even op dit linkje hiernaast klikken :http://www.travelactive.nl/vrijwilligerswerk/zambia/vrijwilligerswerk-in-zambia-kindertehuis.html

Omdat het nog maar 40 dagen duurt voordat ik vertrek ben ik natuurlijk al druk met allerlei voorbereidingen. Afgelopen zaterdag 28 mei heb ik een vrijwilligersdag gehad bij stichting Muses. Op deze dag hebben we het onder andere gehad over de cultuur daar en hoe en wat ze verwachten van jou als vrijwilligers. Op deze dag heb ik veel geleerd en heb ik voor de heenweg ook een reismaatje gevonden die dezelfde vlucht heeft als ik heb!

Aankomende woensdag, 1 juni, heb ik mijn inenting voor Afrika. Hier kijk ik redelijk tegenop aangezien ik niet zo goed tegen naalden en spuitjes kan, maar natuurlijk heb ik alles over voor mijn droomreis die ik ga maken!

Ook ben ik langzaam aan spullen aan het verzamelen en kopen voor mijn reis. Ik heb al wandelschoenen en een backpack en natuurlijk al wat leuke kleding die ik daar aan kan en mag.

Nou dit was het weer voor vandaag. Vlak voor mijn vertrek zullen jullie nog een berichtje zien op deze blog, en daarna zien jullie alleen maar mijn verhalen wat er in Afrika gebeurt en wat ik daar allemaal doe!

Innocent

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!