Eerste week Zambia!

Donderdagavond 28 juli.

Mijn eerste week zit er bijna op hier en dan nog 2 weken te gaan.

De week begon toen ik hier aan kwam op zaterdagmiddag, heb een superleuk kamergenootje en een superschone en nette kamer waar ik in slaap. Ben in de middag dat ik aan kwam gelijk met mn kamergenootje, Carsyn, de stad in geweest om geld om te wisselen en andere dingen te kopen.

De volgende dag, zondag, hadden we ook nog vrij en zijn we weer de stad in geweest, dit was een wat mindere dag omdat ik flauwgevallen ben midden in een winkel. Dit komt kmdat ik veel te weinig gedronken had en te weinig slaap had gehad en het stukken warmer hier is dan in Zimbabwe. Van verhalen van Carsey ben ik recht voor uit keihard op de grond gevallen en ik heb het geluk gehad dat alleen van mn voortand een stukje is afgebroken en er verder wat blauwe plekjes zijn en dat is het.
Na wat er gebeurd was de hele middag in bed gelegen en de hele avond.

Maandag had ik mn orientatiedag hier. Gelukkig voelde ik me weer goed de volgende dag dus kon deze gewoon doorgaan voor mij. In de ochtend even over mn schooltje gepraat en in de middag de stad in geweest om simkaart te regelen voor hier.

Dinsdag was mijn eerste dag op de school. We liepen op 8.30 weg en we waren er om 10.00, ander half uur lopen doe je niet dagelijks dus ik was heel moe daarna. Maar als je de blije gezichten ziet van de kindertjes die je les gaat geven word je hele dag weer goed. Om 12 uur liepen we weer terug naar huis om optijd te zijn voor de lunch.

Woensdag, mijn eerste echte dag als 'teacher juliette' . De school is niet heel groot, normaal hadden ze 3 klassen maar omdat er wat naar hogere groep zijn gegaan zitten die niet meer op deze school , dus is er nu nog maar 1tje. Een gemengde klas met jong en oud. Ik begon de dag met rekensommetjes maken voor de oudste kinderen, allemaal andere zodat ze niet konden afkijken bij elkaar. Maar het was sowieso eerst even moeite doen om ze het te laten maken omdat iedereen door elkaar zit en de jongste een kleurplaat heeft en dat natuurlijk veel interesanter is. Na een uurtje hadden de meeste de 5 sommetjes af. Er waren van de 10 kids die de sommen moesten doen maar eentje die het allemaal goed had. Derest had maar wat gedaan en wist soms niet eens welk getal er stond. Dat was best schokend om te zien. Sommige kinderen kunnen nog niet eens hun naam schrijven.
Na de rekensommen en de kleurplaten was het pauze , de pauze start om 10.30 , en dan eten ze eerst hun eten en gaan daarna spelen. Dan spelen ze tot 12 uur en eten ze lunch en zijn ze vrij. In de avond lekker in een restaurantje gezeten en wat gegeten met Carsey en weer vroeg naar bed gegaan.

Donderdag mijn 2e dag als lerares.
Vandaag heb ik de kindertjes moeten helpen die de vorige keer de wiskunde sommen niet goed gedaan hadden. Ook heb ik vandaag veel kindertjes geknuffeld omdat ze aan het huilen waren, soms zijn er van die dagen... haha! Verder hebben we in het cafe de wifi gebruikt en heb ik even met papa en mama gebeld.

Xx juul

Reacties

Reacties

Henk bep matser

Leuk hoor "teacher juliette". Iets om innederland ook te doen? Leuk verhaal.xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!